News

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS GNX-6 firmy Sierra Wireless

Kanadyjska firma Sierra Wireless od początku swojej działalności w 1997 roku zajmuje się produkcją urządzeń i modułów komunikacyjnych dla aplikacji M2M oraz telematycznych, w tym m.in. bramek lokalizatorów GPS/GLONASS serii GenX (GNX) przeznaczonymi dla aplikacji śledzenia flot pojazdów AVL. Bramki (Gateway) GenX GNX-6 łącząc się z serwerem aplikacji GPS/GNSS poprzez sieć GSM (GPRS/EDGE/HSPA), dzięki m.in wbudowanemu trójosiowemu akcelerometrowi przesyłają szereg danych w tym m.in. aktualne położenie pojazdu, przyspieszenie, hamowanie (w tym nagłe w razie wypadku), prędkości oraz szereroki zakres danych zbieranych za pośrednictwem interfejsów RS232, 1-Wire, J1708, CAN takich jak m.in. temperatura, poziom i zużycie paliwa, obroty, obciążenie, czy też danych z tachografu oraz takich informacji dotyczących bezpieczeństwa pokazdu jak m.in. otwarcie drzwi i pokryw, zamykanie i otwieranie pojazdu pilotem czy uruchomienie systemu alarmowego pojazdu. Nowoczesne bramki telematyczne GNX-6 dysponują również interfejsem Bluetooth 4.0 w wersji Low Energy, a dzięki aktualizacji i zarządzaniu OTA (Over the Air) minimalizują koszty związane z koniecznością powrotu pojazdu celem przeprowadzenia koniecznej aktualizacji systemu AVL.

Z kolei dzięki obsłudze interfejsu 1-Wire bramki GPS GNX-6 firmy Sierra Wireless mogą współpracować z czytnikami RFID serii PLA firmy Netronix, obsługując dodatkową funkcjonalność związaną z identyfikacją kierowcy, która może obdywać się za pośrednictwem kart i transponderów RFID pracujących w standardach MIFARE® Classic (13,65MHz) lub Unique/HITAG2 (125kHz).

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS FOX3 oraz FOX3-3G firmy FALCOM

Dane zbierane za pośrednictwem centralek GPS/GSM zbierają kluczowe dane dla każdego zarządcy systemów flotowych w średnich i dużych przedsiębiorstwach, pozwalające w przypadku odpowiedniego ich przetworzenia na zopymalizowanie kosztów i kontroli wydatków na paliwo, przeglądy, koszty pracownicze i wiele innych. Identyfikacja kierowcy pozwala na automatyczne przypisywanie pracowników do użytkowanego pojazdu, a dzięki technologii RFID możemy zbierać takie dane jak m.in.:

  • czas pracy kierowców - np. handlowców, kurierów, dostawców
  • czas użytkowania danego pojazdu, z podziałem na czas pracy służbowej i ew. prywatnej,
  • liczba przejechanych kilometrów (służnowych oraz prywatnych) na danego pracownika,
  • a dodatkowo RFID stanowi zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użyciem pojazdu - bez posiadania odpowiedniej pastyki lub karty zbliżeniowej odblokowanie zapłonu nie będzie możliwe.

Potrzebujesz więcej informacji nt. współpracy urządzeń GNX-6
z czytnikami RFID serii PLA?
Napisz do Nas!

Share this page
  • Facebook
  • Google Plus
  • LinkedIn