Informacje

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS Cello-IQ firmy Pointer Telocation

Izralelska firma Pointer Telocation od początku swojej działalności w 1991 roku zajmuje się produkcją urządzeń i modułów komunikacyjnych dla aplikacji Mobile Resource Management (MRM), w tym m.in. bramek lokalizatorów GPS/GLONASS serii Cello-IQ 30/40/50 przeznaczonymi dla aplikacji śledzenia flot pojazdów AVL. Bramki (Gateway) Cello-IQ łącząc się z serwerem aplikacji GPS/GNSS poprzez sieć GSM (GPRS/EDGE/HSPA), dzięki m.in wbudowanemu akcelerometrowi mogą przesyłać szeroki zakres danych w tym m.in. położenie pojazdu, przyspieszenie, hamowanie (w tym nagłe zatrzymanie w razie wypadku), prędkości oraz danych zbieranych za pośrednictwem m.in. interfejsów RS232 czy 1-Wire, takich jak temperatura, poziom i zużycie paliwa, obroty, obciążenie, czy też danych z tachografu oraz takich informacji dotyczących bezpieczeństwa pokazdu jak m.in. otwarcie drzwi i pokryw, zamykanie i otwieranie pojazdu pilotem czy uruchomienie systemu alarmowego pojazdu.

Z kolei dzięki obsłudze interfejsu 1-Wire bramki GPS Cello-IQ firmy Pointer Telocation mogą współpracować z czytnikami RFID serii PLA firmy Netronix, obsługując dodatkową funkcjonalność związaną z identyfikacją kierowcy, która może obdywać się za pośrednictwem kart i transponderów RFID pracujących w standardach MIFARE® Classic (13,65MHz) lub Unique/HITAG2 (125kHz).

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS Cello-IQ firmy Pointer Telocation

Dane zbierane za pośrednictwem centralek GPS/GSM zbierają kluczowe dane dla każdego zarządcy systemów flotowych w średnich i dużych przedsiębiorstwach, pozwalające w przypadku odpowiedniego ich przetworzenia na zopymalizowanie kosztów i kontroli wydatków na paliwo, przeglądy, koszty pracownicze i wiele innych. Identyfikacja kierowcy pozwala na automatyczne przypisywanie pracowników do użytkowanego pojazdu, a dzięki technologii RFID możemy zbierać takie dane jak m.in.:

  • czas pracy kierowców - np. handlowców, kurierów, dostawców
  • czas użytkowania danego pojazdu, z podziałem na czas pracy służbowej i ew. prywatnej,
  • liczba przejechanych kilometrów (służnowych oraz prywatnych) na danego pracownika,
  • a dodatkowo RFID stanowi zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użyciem pojazdu - bez posiadania odpowiedniej pastyki lub karty zbliżeniowej odblokowanie zapłonu nie będzie możliwe.

Potrzebujesz więcej informacji nt. współpracy urządzeń Cello-IQ
z czytnikami RFID serii PLA?
Napisz do Nas!

Udostępnij tę stronę
  • Facebook
  • Google Plus
  • LinkedIn