Informacje

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS FOX3 oraz FOX3-3G firmy FALCOM

Niemiecka firma FALCOM od 1990 roku zajmuje się produkcją urządzeń komunikacyjnych, a od 2014 roku oferuje kompleksowe rozwiązania w postaci lokalizatorów GPS FOX3 oraz FOX3-3G/FOX3-3G-AUDIO przeznaczonymi dla aplikacji śledzenia i zarządzania flotami pojazdów AVL. Urządzenia te łącząc się z serwerem aplikacji GPS poprzez sieć GSM (GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz dla modelu FOX3 lub UMTS/HSPA: 900/2100 MHz dla Europy i 850/1900 MHz dla Ameryki, GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz dla modelu FOX3-3G), przesyłają informacje na temat m.in. aktualnego położenia pojazdów, ich prędkości oraz szererokiego zakresu danych zbieranych za pośrednictwem interfejsów RS232, RS485, 1-Wire, I2C, CAN takich jak m.in. poziom i zużycie paliwa, obrotów, obciążenia i temperatury silnika, czy też danych tachografu oraz takich informacji dotyczących bezpieczeństwa pokazdu jak m.in. otwarcie drzwi i pokryw, zamykanie i otwieranie pojazdu pilotem czy uruchomienie systemu alarmowego pojazdu.

Z kolei dzięki obsłudze interfejsu 1-Wire centralki GPS FOX3 oraz FOX3-3G firmy FALCOM mogą współpracować z czytnikami RFID serii PLA firmy Netronix, obsługując dodatkową funkcjonalność związaną z identyfikacją kierowcy, która może obdywać się za pośrednictwem kart i transponderów RFID pracujących w standardach MIFARE® Classic (13,65MHz) lub Unique/HITAG2 (125kHz).

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS FOX3 oraz FOX3-3G firmy FALCOM

Powyższe dane są kluczowe dla każdego zarządcy systemów flotowych w średnich i dużych przedsiębiorstwach, pozwalające w przypadku odpowiedniego ich przetworzenia na zopymalizowanie kosztów i kontroli wydatków na paliwo, przeglądy, koszty pracownicze i wiele innych. Identyfikacja kierowcy pozwala na automatyczne przypisywanie pracowników do użytkowanego pojazdu, a dzięki technologii RFID możemy zbierać takie dane jak m.in.:

  • czas pracy kierowców - np. handlowców, kurierów, dostawców
  • czas użytkowania danego pojazdu, z podziałem na czas pracy służbowej i ew. prywatnej,
  • liczba przejechanych kilometrów (służnowych oraz prywatnych) na danego pracownika,
  • a dodatkowo RFID stanowi zabezpieczenie przed nieautoryzowanym użyciem pojazdu - bez posiadania odpowiedniej pastyki lub karty zbliżeniowej odblokowanie zapłonu nie będzie możliwe.

Potrzebujesz więcej informacji nt. współpracy urządzeń FOX3 orax FOX3-3G
z czytnikami RFID serii PLA?
Napisz do Nas!

Współpraca czytników RFID 1-Wire serii PLA z lokalizatorami GPS FOX3 oraz FOX3-3G firmy FALCOM - Netronix
Udostępnij tę stronę
  • Facebook
  • Google Plus
  • LinkedIn

Jak działa system kontroli dostępu na bazie Aktywnego RFID?

W odróżnieniu do systemów bazujących na pasywnym RFID, systemy Aktywnego RFID działają z większym zasięgiem odczytu dzięki wbudowanej w transponder baterii zwiększającej moc nadawania. Zwiększony zasięg w tym wypadku okupiony zostaje krótszym czasem działania oraz większym rozmiarem transpondera, lecz w niektórych zastosowaniach takie podejście jest kluczowe.

Czytaj więcej

Różnice między standardem zbliżeniowym RFID Unique a Q5?

Oba standardy zbliżeniowe łączy kilka wspólnych cech takich jak m.in. wspólna częstotliwość pracy, modulacja, kodowanie, lecz na tym kończą się ich wspólne cechy. W poniższym materiale postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie tych powszechnie stosowanych standardów RFID.

Czytaj więcej

Standard ISO/IEC 14443-A/B

ISO/IEC 14443 jest międzynarodową normą techniczną opracowaną przez International Organization for Standardization, określającą działanie kart zbliżeniowych i protokołu używanego do komunikacji z nią. Standard ISO/IEC 14443 określa dwa typy kart, mianowicie typ A oraz typ B. Oba używają tej samej częstotliwości nośnej 13,56MHz, ale korzystają z różnych schematów modulacji i kodowania.

Czytaj więcej